Určitě jste se už minimálně jednou potkali s poradcem, kterého my nazýváme „verzí 1.0″.

OBLEK –  První věcí, kterou si na něm všimnete, je nepadnoucí oblek. Minimálně o 2 čísla větší, ramenní vycpávky daleko přesahující ramena, kalhoty staženy tak, že jakmile byste povolili pásek, skončí u kotníků. Bílé ponožky do černých mokasín? Klasika…. V ruce nechybí nejlépe kožená aktovka větších rozměrů, takže si lámete hlavu nad tím, co tam dotyčný asi tak nosí neustále. Pokud je dobře, oblek má ve své velikosti, ovšem je tak celkově naškrobeného vzezření, že z něj jde až strach.

CHOVÁNÍ – Poradce verze 1.0 ve vás obvykle vzbuzuje pocit, že jste nikdo. On je středobod světa, on všemu rozumí, nemá moc potřebu vám cokoli vysvětlit, abyste náhodou nepronikli do tajů světa financí. Máte s ním první schůzku? Paráda, ideální příležitost zmapovat, které všechny finanční produkty lze zrušit a nahradit je jinými, přestože nejsou tak výhodné a neodpovídají vašim přáním a potřebám. Občas na tohoto poradce musíte čekat. Je nedochvilný a se svým pozdním příchodem si rozhodně hlavu neláme. Číší z něj arogance, těžké sebevědomí, o empatii vůči klientům nelze vůbec mluvit. Potřeby klienta ho totiž až tak moc nezajímají. Nejdůležitější je business.

 

Touto cestou rozhodně nechceme jít. Vážíme si svých klientů, proto jdeme cestou „verze 2.0„.

OBLEK – Ten mám zejména na společenské události, interní workshopy, certifikace a jiné události pořádané naší společností. Ve vztahu ke klientovi ovšem preferujeme spíše „smart casual„, tzn. oblek tak na půl. Jeansy, sako, bez kravaty. Na schůzku s klientem nechceme přijít úplně free, na druhou stranu ovšem netoužíme po tom vyvolávat v klientovi pocit, že jsme něco víc, když bychom my byli v obleku a klient většinou nikoli. Přeci jen se bavíme o citlivých tématech, o finanční situaci klienta, příjemná atmosféra je tedy zapotřebí.

CHOVÁNÍ – s kým jiným chcete probírat své finance, než s člověkem, kterému důvěřujete a jehož společnost je vám příjemná. Svým klientům nasloucháme. Jeho přání a potřeby jsou pro nás důležité k tomu, abychom mohli co nejlépe doporučit takové portfolio, které jeho požadavky uspokojí a bude pro něj efektivní. Obchodní vztahy s klienty směrujeme spíše do přátelské roviny. Bez důvěry by totiž vztah nefungoval, ať je jakýkoli. A co víc, záleží nám na tom, aby klient financím rozuměl. Chceme vzdělávat jak dospělé, tak ty nejmenší. Pokud klient financím chce rozumět, pomůžeme mu a těší nás to.

Řekněte sami, která verze poradce je vám bližší?